July

the band apart / July

歌詞

The bell's ringing, it's almost closing time
Please don't turn on the light
Strobelights are too bright to my eyes
Let's stand up and go outside

Then I see a broken vending machine
Tell me the way to go

Dusty answers, drains are choked with mud
I don't know how to find
The outline changes everyday
Sometimes I lose my mind

And I hear voices of those daisies
Laughter of my neighbours
An evening calm of summertime
Yeah, it's gonna be fine

We cannot be satisfied, not be satisfied
We cannot be satisfied 'cause tonight, tonight

The views around me seems like gettin' worse
I should know how to find
Days are passing by, many things have changed
Let's stand up and go outside

And I hear voices of those daisies
Laughter of my neighbours
Candlelights are waving gently
In her usual way

Yeah, it's gonna be fine

We cannot be satisfied, not be satisfied
We cannot be satisfied 'cause tonight, tonight

The views around me seems like gettin' worse
I should know how to find
Days are passing by, many things have changed
Let's stand up and go outside

和訳

ベルが鳴っている、もう終演の時間らしい
でもどうかまだ明かりはつけないでくれ
ストロボライトは俺には眩しすぎる
さあ立ち上がって外へ出よう

壊れた自動販売機に目を向ける
行く道を教えてくれないか?

埃まみれの答え、排水管には泥が詰まってる
俺は見つけ方がわからないんだ
抜け道はいつも変わっていく
時々正気を保てなくなりそうだよ

そんな時に聞いた雛菊達の声
隣人たちの笑い声、夏の夕凪
…まあ何とかなるか

俺達は決して満足しない、だって今夜は…

周りの景色は眩んでいく
俺は見つけ方を知らなきゃ
日々が過ぎ去る間に色んな物事が変わった
とりあえず立ち上がって外へ出よう

そんな時に聞いた雛菊達の声
隣人たちの笑い声
蝋燭の光は彼女の元で穏やかに揺れている

…まあ何とかなるか

俺達は決して満足しない、だって今夜は…

周りの景色は眩んでいく
俺は見つけ方を知らなきゃ
日々が過ぎ去る間に色んな物事が変わった
とりあえず立ち上がって外へ出て…


waitingの前座曲みたいな印象…
と言っても相変わらず難易度は高いんですけど
もう二度と生で聴けない気がする曲の一つ

https://youtu.be/is_kyY_Rexc

f:id:Relief_03:20211028141012j:image