Falling

the band apart / falling

歌詞

I hear them blaming
From behind the safe empty place
They are discharging
Malicious words all through the day
I just wonder why we cannot think about each other, other
I just wonder why we cannot face to each other, other

I have been surrounded by the evil minds
All through the night
I can't realise till I'm almost swallowed

I'm falling and I don't know the solution
But there are many things I shouldn't forget
I'm calling but I don't know the location
And there are many things I mustn't forget

I hear them blaming
From behind the safe empty place
They are discharging
Malicious words all through the day

I have been surrounded by the evil minds
All through the night
I can't realise so I dive, dive

When I woke in the dark
I felt like I've gone blind
So I turned on the light
But all I see is lies
I guess I'm swallowed

I'm falling and I don't know the solution
But there are many things I shouldn't forget
I'm calling but I don't know the location
And there are many things I mustn't forget
I'm falling and I don't know the solution
But there are many things I shouldn't forget
It's dawning but I'm still in the confusion
And there are many things I mustn't forget

Don't know the solution,don't know the solution
Things I mustn't forget

和訳

安全で空虚な場所から非難の声がする
彼らは一日中、悪態を垂れ流している
ただ不思議に思う、何で僕達はお互いの事を考えられないのか
ただ不思議に思う、なんで僕達は向き合う事ができないのか

一晩中、悪意に苛まれ
殆ど飲み込まれた時にそれに気付くんだ

俺は落ちていく、解決策がわからないんだ
だけど忘れちゃいけない事があるのはわかるんだ
呼びかけてるけど、自分の立ち位置さえわからない
忘れちゃいけないんだ

安全で空虚な場所から非難の声がする
彼らは一日中、悪態を垂れ流している
ただ不思議に思う、何で僕達はお互いの事を考えられないのか
ただ不思議に思う、なんで僕達は向き合う事ができないのか

一晩中、悪意に苛まれ
殆ど呑み込まれた時に俺は…落ちていく

暗闇の中で目を覚ます
まるで盲目になったみたいだ
だから俺なりに明かりをつけようと思う
目に映る物の全てが嘘だとしても

俺は呑み込まれていく

俺は落ちていく、解決策がわからないんだ
だけど忘れちゃいけない事があるのはわかるんだ
呼びかけてるけど、自分の立ち位置さえわからない
忘れちゃいけないんだ
俺は落ちていく、解決策がわからないんだ
だけど忘れちゃいけない事があるのはわかるんだ
夜明けが来ても俺はまだ混乱したまま
忘れてはいけない沢山のことがあるから

解決策がわからなくても
忘れてはいけない事…


久々に和訳が難しい曲に挑戦。頭が痛い。

 

https://youtu.be/sYhzc12TyOM

f:id:Relief_03:20211024134715j:image