Waiting

the band apart / Waiting

歌詞

Fallen leaves
I can see the sun is setting early tonight
So it goes, seasons pass me away
But I'm not ready for a jacket
Day by day
I can feel the wind is getting colder at night
So it goes, seasons blow me away
Now I keep my hands in pocket

Cloudy sky and winter days
It gets me down, so I just stay in bed
And then I smell the scent of green
Then again, spring is just not enough

Waiting for the summer Saturday night
We will stay up all day, all night
Like a merry-go-round, spinning around
Round and round and round and back to the start

Da-da-da-da-da...
I am waiting for

Summer Saturday night
We will stay up all day, all night
Like a merry-go-round, spinning around
Round and round and round and back to the start

Seasons comes around and goes around
Seasons comes around and

和訳

枯れ葉が落ちる
最近日が暮れるのも早くなってきた
季節は俺を置き去りにするけど
俺はまだ上着の準備ができていない
日に日に
夜風が冷たくなっているのを感じる
季節が俺を吹き付けて
俺はポケットから手を出せないよ

曇り空と冬の日々
そんな日は気が重くなってベッドから抜け出せない
そんな時、緑の匂いがしたんだ
そうは言っても、春じゃまだまだ物足りない

俺は夏の土曜日の夜を待っている
一日中、いや一晩中起き続けて
回り続けるメリーゴーランドのように
季節は巡っていく

俺はただ待っているんだ…

夏の土曜日の夜を
一日中、いや一晩中起き続けて
回り続けるメリーゴーランドのように
季節は巡っていく

季節がやって来て、そして去っていく
季節は巡って、そして…


バンアパの中でも5本指に入るぐらいには大好きな曲。
寒くなって来たこの時期にピッタリかなあと思ってadzeの和訳を攻めてました。
ファンの間でも結構人気な曲ですよね。というかこの曲を嫌いって言う人を見た事がない気がする。

https://youtu.be/VW-0-81Z4nM

f:id:Relief_03:20211028142454j:image