Tears of joy

the band apart / Tears of joy

歌詞

See the coffee cup on the table,
it's a symbol of my empty
I don't know the names of my neighbours,
well, I don't even know the place to be.
 
In the morning light on my way home
I am thinkin 'bout the glory future days,
like a naughty stone on the railroad,
every little thing affects the fate.
 
I have no time,
I can't waste my Sundays anymore,
too much absurdities,
I can find it anywhere I go,
So I just try,
try to soften up my funny bone,
too much absurdities,
I don't wanna be a pretender.
 
Say 'good-bye', like the pianist in 1965.
Everything I've ever seen is not a lie.
Don't you worry about me 'cause I know the way to fly.
 
See the coffee cup on the table,
it's a symbol of my empty
I don't know the names of my neighbours,
well, I don't even know the place to be.
 
In the morning light on my way home
I am thinkin 'bout the glory future days,
like a naughty stone on the railroad,
every little thing affects the fate.
 
I have no time,
I can't waste my Sundays anymore,
too much absurdities,
I can find it anywhere I go,
so I just try,
try to soften up my funny bone,
too much absurdities,
I don't wanna be a pretender
so I…
 
Say good-bye,
don't you worry about me 'cause I know the way to fly.
 
Go across the borderline like the anarchist in 1969.
Everything I've ever seen is not a lie.
Don't you worry about me 'cause I know the way to fly.
 
Say 'good-bye' like the pianist in 1965.
Everything I've ever seen is not a lie.
Don't you worry about me 'cause I know the way to fly.
 
I just gonna go across the borderline.

 

和訳

テーブルの上に置かれてるコーヒーカップに目を向ける
まるで空っぽな俺の象徴だ
隣人の名前を知らない
ましてや住んでる場所さえも
 
家に帰る途中の朝の光
俺は栄光ある未来の日々に思い耽てみる
鉄道に転がるいたずらな石のように
小さなことの全てが運命に影響を与えている

俺には時間がない
もう日曜を無駄には出来ない
なんて不条理だ
俺は何処かで見つけなきゃいけない
だから頑張ってみるよ
骨の力すらも抜いてみて
そんな不条理さ
俺は偽り者になりたくないだけなんだ
 
お別れを言おう、1965年のピアニストのように
俺が見てきた全ては決して嘘なんかじゃない筈だ
心配しなくても大丈夫さ、俺はもう飛び方を知っているから
 
テーブルの上に置かれてるコーヒーカップに目を向ける
まるで空っぽな俺の象徴だ
隣人の名前を知らない
ましてや住んでる場所さえも
 
家に帰る途中の朝の光
俺は栄光ある未来の日々に思い耽てみる
鉄道に転がるいたずらな石のように
小さなことの全てが運命に影響を与えている

俺には時間がない
もう日曜を無駄には出来ない
なんて不条理だ
俺は何処かで見つけなきゃいけない
だから頑張ってみるよ
骨の力すらも抜いてみて
そんな不条理さ
俺は偽り者になりたくないだけなんだ
俺は…
 
お別れを言おう
心配しなくても大丈夫さ、俺はもう飛び方を知っているから

1969年のアナキストのように境界線を越えるんだ
俺が見てきた全ては決して嘘なんかじゃない筈だ
心配しなくても大丈夫、俺はもう飛び方を知っているから

お別れを言おう、1965年のピアニストのように
俺が見てきた全ては決して嘘なんかじゃない
心配しなくても大丈夫、俺はもう飛び方を知っているから
 
境界線を越えるんだ

 


歌詞カードに歌詞が書いていないという事もあって和訳も結構適当です。
こんな解釈だったら良いなって感じで書いてみました。
https://youtu.be/IHkwOxSQGOY

f:id:Relief_03:20210930230459j:image