in my room

the band apart / in my room

歌詞

In my narrow room
Almost half past noon
Trying to take a nap but
Just worried about yesterday

Crazy long summer day
I'm turning on the tube
I can't get what they speak
Come on, it's enough

In this time, I don't need the music
Like a midsummer madness
Stop it

In my narrow room,
Almost half past two
Damn song out of tune
I tut unconciously

Crazy long afternoon
If I were 16,
Their song never cheer me up
Come on, it's enough

In this time, I don't need the music
Like a midsummer madness
In this time, I just need the music
Like "Summer, Highland Falls"
Yes, where it's at

和訳

狭い俺の部屋の中
正午から30分が過ぎた頃
昼寝をしようと試みるが
昨日が気になって眠れない

気が滅入ってしまう程に長い夏の1日
俺はテレビのスイッチを入れる
一体彼らが何を言っているのか理解できない
もういいや

こんな時に狂気の沙汰のような音楽はいらない

狭い俺の部屋の中
2時から30分が過ぎた頃
調子外れの歌に
俺は思わず舌打ちをする

気が狂う程に長い午後
もし俺が16歳だったとしても
こんな歌には元気づけられなかっただろう
もういいや

こんな時に狂気の沙汰のような音楽はいらない

こんな時には『summer highland falls』みたいな音楽が必要なのさ

そうだろ?


確か実際に荒井さんがこの曲を聴きたかったらしい。
shitsに収録されてるアコギ版も素敵なのでお金に余裕がある方は買ってみて下さい。

https://youtu.be/hqD4jDdMBcM

f:id:Relief_03:20211020105509j:image