the noise

the band apart / the noise

歌詞

everyday mama wakes me up in early morning light
a brand new tube
shows me a guy with toy guiter
I guess the TV's broken,always the same song for billys
to escape from the flood of greed, bills need the noise
put on the dusty headphone

now,the noise flies over your world
I wonder If you'd belive
now,the noise flies over your world
the noise that shines bright

dimly dream of my old days
somebody's laughing with my friend
something I should keep in my mind
It runs away, It runs away

now,the noise flies over your world
I wonder If you'd belive
now,the noise flies over your world
can't you see It's shining blight?

don't let me down

和訳

早朝の光の中 母さんが毎日俺を起こす
最新型のテレビが おもちゃのギターを持った男を写している
多分テレビは壊れているんだ いつも同じビリーの歌ばかり
物欲の洪水から逃れる為に Billsにはノイズが必要なのさ
埃に塗れたヘッドフォンを付けてみなよ

今、君の世界をノイズが飛び越えて行く
信じるかどうかわからないけど
今、君の世界をノイズが飛び越えて行く
輝くノイズがそこにはある

ぼんやりとした昔の夢
誰かが俺の友人と笑ってる
心に留めるべき何かは
逃げて行ってしまう、逃げてしまうんだ

今、君の世界をノイズが飛び越えて行く
信じるかどうかわからないけど
今、君の世界をノイズが飛び越えて行く
君にはあの輝きが見えないのかい?

がっかりさせないでくれ

 

バンアパの中でもかなり上位に食い込むぐらい大好きな曲。
しっかし荒井さんパートのギターが超ムズイ。歌いながらこれ弾くのはかなり至難の業。
間奏のポリリズム(?)や何度でも聴ける大サビ。この人達の才能を一番感じやすい曲なんじゃないかなぁと思ってます。

f:id:Relief_03:20210930113803p:image