make it glow

UNCHAIN / make it glow

歌詞

What is your name?
How's it goin?
What's in your mind?
What'll I say?
If I can come across you once again
Sure the same
We'll laugh and sing till the morning comes
In a moment we will find kindred spirits

I've got nothing but
There's a music and you supported me
It should have gone on forever
And four years passed by
Before I knew it, you're grown spiritually
You don't need me anymore

I just wanna make it glow
Why do you wanna get so wound up?
Take it slow, go with the flow
I just wanna make it glow
Why do you wanna get so wound up?
I'm sure there is something left in your heart 

No matter how much this world is wide
You're the only one
It's too late that i've notice it
Now, there's no trace of you left anywhere
But I need you to get on with life
Have an open mind
Though I'll miss you
As time goes by, I'll love someone

I've got nothing but
There's a music and you supported me
It should have gone on forever
And four years passed by
Before I knew it, you're grown spiritually
You don't need me anymore

I just wanna make it glow
Why do you wanna get so wound up?
Take it slow, go with the flow
I just wanna make it glow
Why do you wanna get so wound up?
I'm sure there is something left in your heart

As long as I live, this feeling is forever
How long will I live?
It hasn't changed since I was a little boy
As long as I live, I'll make it glow

I've got nothing but
There's a music and you supported me
It should have gone on forever
And four years passed by
Before I knew it, you're grown spiritually
You don't need me anymore

I just wanna make it glow
Why do you wanna get so wound up?
Take it slow, go with the flow
I just wanna make it glow
Why do you wanna get so wound up?
I'm sure there is something left in your heart

 

和訳

君の名前は?
最近どう?
何を考えているの?
もし僕が君ともう一度出会ったら僕は何を言うだろう
きっと同じだろう
僕らは朝が来るまで笑い、歌うだろう
そのとき、僕らは何か同じものがあることに気づくんだ

僕は今まで何も得てこなかった
ただ音楽だけがあって、君が支えてくれた
永遠に続くはずだったのに
4年もの歳月が経って
僕の知らないうちに、君の心は成長した
もう君は僕を必要としない

僕はただ君を輝かせたいだけなんだ
どうしてそんなに張り詰めようとするんだい?
ゆっくり、時の流れに乗っていこう
僕はただ君を輝かせたいだけなんだ
どうして君はそんなに張り詰めようとするのさ
きっと何か心に残ったものがあるはずさ

どれだけこの世界が広くても
君はただ一人の存在で
僕はそれに気づくのが遅すぎた
今、君の形跡はどこにもない
けど、僕の人生には君が必要なんだ
心を開いて
でも君が僕を懐かしく思おうと
時が経てば、また違う誰かを愛するだろう

僕は今まで何も得てこなかった
ただ音楽だけがあって、君が支えてくれた
永遠に続くはずだったのに
4年もの歳月が経って
僕が知らないうちに、君の心は成長した
もう君は僕を必要としない

僕はただ君を輝かせたいだけなんだ
どうしてそんなに張り詰めようとするんだい?
ゆっくり、時の流れに乗っていこう
僕はただ君を輝かせたいだけなんだ
どうして君はそんなに張り詰めようとするのさ
きっと何か心に残ったものがあるはずさ

生きている限り、この感情は永遠で
僕はどれだけ生きられるだろう?
小さな子供の頃からちっとも変わって来なかった
生きている限り、僕は君を輝かせる

僕は今まで何も得てこなかった
ただ音楽だけがあって、君が支えてくれた
永遠に続くはずだったのに
4年もの歳月が経って
僕がそれを知る前に、君の心は成長した
もう君は僕を必要としない

僕はただ輝かせたいだけなんだ
どうして君はそんなに張り詰めたがるの?
ゆっくり、流れに乗っていこう
僕はただ輝かせたいだけなんだ
どうして君はそんなに張り詰めたがるの?
きっと何か心に残ったものがあるはずさ

 

大好きな曲。
高1の時にこの曲が入ってるアルバムを買って歌詞を覗いてみたら「こんなんずるい!」と笑った曲。
今もランニングをする時とかに凄くお世話になってます。
never to lateとかFarewell blossomとかUNCHAINは稀に度直球に心理を突いた曲を出して来る。多分この曲は死ぬまで好き。

make it glowの意味は多分「君との思い出を輝かせよう」って事だと思います。
和訳が割と難解なので一通り歌詞を見た後にこのタイトルをもう一度見ると本当の意味で理解できるっていうのなんか良いですよね。
曲調に反して失恋ソングっぽいのもさらにツボ。
あの頃に戻りたいと切実に思う。

https://youtu.be/uWMh9-zbMqs

f:id:Relief_03:20210930135544j:image