1000 light years

1000 LIGHT YEAR / the band apart

歌詞

Who, who are you sitting next to me?
You, you try to speak so gently
And I hear, I hear someone sneezed so loud outside
Then I see, I see the starlight signs

You touch my face
Close my eyes and take my soul away, away
Starlight signs through a window shade
The time slid past away

I got nothing to say
The leaves fall and sway

My friend, we're getting older day by day
My friend, can we stay till our hair turns grey?
Take a ride, I will take you away in the speed of light
Then we'll see, we'll see the starlight signs

You touch my face
Close my eyes and take my soul away, away
Starlight signs through a window shade
The time slid past away

And now I got no words to explain how I feel
So I close my eyes again
And I wish I'll see you in my dream
So that we can stay forever ever more

Somebody is waving a hand
A thousand light years away, away

和訳

僕の隣に座っている君は誰なんだろう?
とても穏やかに話をしようとしてる
外で誰かが大きな咳をするのを聞いた
そのとき僕は星の光の合図に気付いたんだ

君は僕の顔に触れて目を閉じさせる
そして僕の魂を抜き取ってしまう
窓の日よけを通り抜けて星の光が合図を送る
瞬く間に時間は過ぎていった

友達よ日ごとに僕らは年を取っていくね
友達よ 髪が白くなるまで僕らは共に過ごせかな?
車で出かけよう
光の速さの中へ君を連れて行こう
そして僕たちは星の光の合図に気付くだろう

今の僕の感情を説明する言葉が見つからない

だから僕はまた目を閉じる
そして君と夢の中で会えたらいい
そしたら、僕たちは永久に共に過ごせるから

誰かが手を振ってる、千光年の彼方から
僕は言葉を失う
枯れ葉が舞ってそして落ちていく

 

最近コピーしようとして挫折した曲です。

f:id:Relief_03:20220401194233j:image