light in the city

the band apart / light in the city

歌詞

We're a sparkling silver noise
That runs through those trash and concrete
White fine scras on your left arm
Reflect the sunshine diffusely

We're twisted silver joy
That keeps shining all day all night long
So don't turn off your light now

Stay free and don't be afraid
Like flowers in the summer

Broken light in the city
We're running through a summer day

We're a sparkling silver noise
That keeps running in overdrive
Leave the troubles you found at your place
Just melt into the speed of sound

We're twisted silver joy
That keeps shining all day all night long
So don't turn off your light now

Stay free and then you'll hear
The first cry of a blazing summer day

Broken light in the city
We're running through a summer day

Right after that rain
Everything shines bright
I have been breathing here for a long time
Things I've never known, I wanna see it
Things I've never known, I wanna feel it

和訳

俺達は煌めく銀色のノイズ
コンクリートとガラクタの間を駆け抜けるのさ
君の腕の白くて細い傷が
太陽の光を乱反射させる

俺達は捩くれた銀色の歓喜
一日中、一晩中輝き続けるのさ
だから今は君の灯火を消さないで

自由で居よう
夏に咲く花のように

街に溢れる壊れた光
俺達は夏の日々を駆け抜ける

俺達は煌めく銀色のノイズ
加熱状態で走り続ける
日々の鬱屈なんて放り出して
音速にただ溶けていけば良い

俺達は捩くれた銀色の歓喜
一日中、一晩中輝き続けるのさ
だから今は君の灯火を消さないで

自由でいよう、その時君は聞く筈さ
燃え盛る夏の日の産声を

街に溢れる壊れた光
俺達は夏の日々を駆け抜ける

雨の跡
全てが眩く煌めいている
長い間俺はここで呼吸をしてきた
まだ知らないもの、俺はそれを見てみたいんだ
まだ知らないこと、俺はそれを感じてみたいんだ


naked版を初めて聴いた時のAugust greenのワンフレーズが流れた瞬間の鳥肌ときたらもう…

https://youtu.be/JgvIGcACLuw

https://youtu.be/ZK7pPCdswbo (naked)

f:id:Relief_03:20211108120104j:image