amplified my sign

the band apart / amplified my sign

歌詞

On 9th may '94
south wind just begun to flow
and I turn on my amplifier and strum Mosrite

numbers don't tell the truth
things are so intricate
routine works sometimes make me sick and tired

sway the air,singing for someone
music from my own feeling
do you feel the groove,amplified my sign

She is so pessimistic
shs's unconscious to live
lots of guy slept with her and dump that girl

M.U.S.I.C is her name
and she ate my forefinger
it's gonna be my groove,amplified my sign

there is not so much to say
I just wanna stay honest
don't forget
we're losing day by day

sometimes music makes me so down
like that summer day
always music ease my mind
and makes me wanna cry

和訳

それは94年5月9日のこと
ちょうど南風が吹き始めていた時
俺はアンプを点けてモズライトギターをかき鳴らしていた

数字は真実なんか教えちゃくれない
物事は複雑に絡み合っているから
そんなお決まりの日常に俺は時々うんざりしてしまう

空気を震わせ 誰かの為に唄う
俺の中にある感情から生まれてくる音楽
グルーヴを感じるかい?俺のサインを増幅してくれ

彼女は悲観屋
いわゆる生きることに無自覚な女
数々の男達が彼女と寝ては離れていった

"MUSIC" それが彼女の名前
彼女は俺の人指し指を食っちまった
それがグルーヴとなる。俺の増幅されたサインさ

言うべきことなんてそんなに無い
ただ偽り無く在りたいだけなんだ
どうか忘れないで
俺達は戻らない日々を生きている事を

音楽は時々、俺を沈ませることもある
あの夏の日のように
音楽はいつも俺の心を安らげる
そして悲しい気持ちにさせる

 

人生で一番好きな曲。

この曲を聴くとバンアパを聴き始めた頃の記憶だったりギターを始めた頃の記憶、学生時代の辛い事や嬉しかった事が頭の中に自然と浮かんで何とも言えない哀愁感に包まれる。

"always music ease my mind and makes me wanna cry"

本当にこの歌詞のまんまなんです。

 

f:id:Relief_03:20210929225942j:image