WHITE

WHITE / the band apart

歌詞

It's deep in the midnight
I went upstairs to get some fresh air again
It's still dark outside
I better sober my head up by walking around in the cold

The street I walk is dimly lit
The paper boy passed by
And I found a lighted window
Then I cross the railroad
I don't know where to go
Destination unknown
But I feel so calm, I can't stop my feet
Nothing can dye my soul

The sign of the morning
The white slightly moon in the sky
The smell of December
I am what I am wherever I go

Keep on walking
Crows fly over the town
And tell that daybreak will come soon
A garbage truck passed by
I am a stone on a pavement
That wishes to, to be right

The street I walk is dimly lit
The paper boy passed by
And I found a lighted window
Then I cross the railroad
I don't know where to go
But don't bother me, don't bother me
Don't bother me, I can't stop my feet
Nothing can dye my soul

The sign of the morning
The white slightly moon in the sky
The smell of December
I am what I am wherever I go
I feel so free

The sound of winter
The sun will rise so soon
Dawn is breaking
The first light breaks my rules
I don't worry about things I'm going through

I know what I am wherever I go
Walking in this morning light
It burns my eyes
It's so bright and so white
It's so bright and so white

和訳

夜も深い時間
新鮮な空気を吸いにまた階段を上る
外はまだ暗い
少しその辺を歩いて
寒さで酔いを醒ました方がいいみたいだ

道は街灯が薄く照らしている
新聞の人が通り過ぎた
窓の明かりがついてる部屋を見つけて
それから路地を渡る
目的地は不明
だけど僕はとても穏やかな気持ちなんだ
何処へ行けばいいのかはわからないけど
足を止める事なんてできない
けれど、誰も僕の魂を染めることはできない

朝が来る気配
空には白く細い月
十二月の匂い
何処へ行こうと僕は僕だ

歩き続けよう
カラスが街の上を飛び回って
夜明けの訪れを告げる
ゴミ収集車が通り過ぎていく
僕は舗道に転がっている
正しくありたいと願う石みたいなものさ

どこに行けばいいのかはわからない
だけど邪魔はしないでくれ

白く細い月の下で、とても自由な気分さ
十二月の匂い
何処へ行こうと僕は僕だ

冬の色
太陽がもうすぐ昇る
夜が明けて行く
最初の光が僕の脳を開花させる
通り抜けて行く出来事に不安はない
僕はどこへ行っても僕だ

朝の光に包まれ歩いていく
その光は僕の目を焼く
それはとても味しく、とても白かった
とても厳しく、とても白かったんだ

https://youtu.be/W8MdWZxt-Hc

f:id:Relief_03:20221229124751j:image