the same old song

the band apart / the same old song

歌詞

Several sceneries passes through with echoes, wheels spin
City I've never seen before, somehow it reminds of the place I know
They are all far behind now
Something comes in my mind, and it goes
Like this sky I can see right now
It can be here, it can be there,any where

Where will this heart of mine reach when it's all over?
Will I remember this day?

Even though, here I am singing same old song
The days passing through
Nothing gonna change my world
And I am playing same old song
Without any doubt
I'm Still looking for the answer
That's how my journey goes on

Where will this heart of mine reach when it's all over?
Will I remember this day?
Or will I forget it all?

Even though, here I am singing same old song
The days passing through
Nothing gonna change my world
And I am playing same old song
Without any doubt
I'm Still looking for the answer

I'm Still looking for the place I never know
I'm Still looking for the answer I want
That's how my journey goes on

和訳

木霊と共に過ぎてゆく無数の景色
車輪は廻る
来たことのない街なのに
何故かどこかで見た気がするんだ
そんな景色が遠く過ぎ去って
何かが思い浮かんでは過ぎてゆく
たった今見ている空みたいに
それはあちこちに、どこにでもあるのさ

全てが終わる時、僕の心は何処へ届いているのか?
僕はこの日を覚えているか?

日々は過ぎ去っていくけれど
僕はここでいつもの歌を歌ってる
誰もこの世界を変える事はできない
そして僕はまたギターを弾いてる
何の疑いもなく
僕はまだ答えを探してるんだ
そうして旅は続いていく

全てが終わる時、僕の心は何処へ届いているのか?
僕はこの日を覚えているか?
それとも全てを忘れてしまうのか?

日々は過ぎ去っていくけれど
僕はここでいつもの歌を歌ってる
誰もこの世界を変える事はできない
そして僕はまたギターを弾いてる
何の疑いもなく
僕はまだ答えを探してるんだ

まだ僕は見たことの無い場所を探してる
まだ僕は自分の答えを見つけてないんだ
そうして旅は続いていく


アコギ版が大好き。エレキ版の荒井さんパートがボーカル&ギターの難易度じゃない

noteに移行しようかちょっと考え中です

https://youtu.be/zW8i2E6eTXE

https://youtu.be/RIttkIFwgpc (naked)

f:id:Relief_03:20211108133218j:image